Välkommen till Pavlic Store

Kundinformation


Allmän information
För att handla från Pavlic Store måste du vara 18 år eller ha målsmans godkännande när du beställer varor hos oss. Pavlic Store friskriver sig ansvaret för tryckfel samt fel i specifikationer gällande samtliga produkter och tjänster. Alla bilder skall ses som illustrationer och kan ej garanteras återge exakt utseende och egenskap.

Tillgänglighet och responstid
Konsumenten har alltid rätt att vända sig direkt till Pavlic Store för att få hjälp med ångerrätt, reklamation och frågor som berör köp eller beställning. Förfrågningar som berör faktiska köp eller beställningar skall under helgfri måndag till fredag besvaras senast 24 timmar från förfrågningen mottagits. Om frågan inte kan besvaras inom 24 timmar skall konsumenten meddelas orsaken till fördröjningen samt när frågan kommer att besvaras.

Produkter
Alla produkter som säljs på Pavlic Store kan användas i Sverige och ska följa svensk lagstiftning. Alla produkter levereras med svensk manual i det fall produktens art kräver detta. Här samlar vi alla våra användarhandböcker.
Priser
Försäljningspriserna på Pavlic Store är i ursprungsvalutan svenska kronor (SEK) och inkluderar lagstadgad moms. Vi förbehåller oss rätten att ändra priserna utan föregående avisering.

Betalningsalternativ
Hos oss kan du betala med konto- och kreditkort, faktura, direktbetalning, bankgiro, kontoöverföring, PayPal samt Skrill. Naturligtvis kan du även Swisha din betalning till oss! Läs gärna mer om våra betalningsalternativ.

Leveransvillkor

Normalt levereras alla varor inom 1 - 2 arbetsdagar inom Sverige i diskret förpackning För leveranser utanför Sverige är leveranstiden någon dag längre. Beställningar mottagna före klockan 17:00 på helgfri måndag till fredag kommer att behandlas samma dag. Beställningar mottagna under lördagar och söndagar kommer att behandlas påföljande helgfri arbetsdag. Räkna dock med längre leveranstider kring högtider. Pavlic Store lämnar ingen kompensation vid eventuella förseningar.

Våra försändelser skickas som varubrev med Posten som speditör. Försändelsen delas om möjligt ut i din brevlåda alternativt ditt brevinkast. Skrymmande varubrev, det vill säga försändelser som är mer än 3 cm i höjd, aviseras via SMS, e-post eller pappersavi och hämtas hos Postens ombud (serviceställe).

Det är viktigt att du hämtar ut ditt paket! Du kan på din avi se hur länge ditt paket kan ligga kvar innan det går i retur. Om paketet inte hämtas ut och går i retur till oss debiterar vi dig 198 kronor för att täcka våra kostnader för administration, frakt och returfrakt. Betalning skall då ske inom 14 dagar från fakturadatum. Vid försenad betalning utgår påminnelseavgift med det belopp som är tillåtet enligt svensk lag, för närvarande 50 kr exkl. moms, samt dröjsmålsränta med 2 % per månad. Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.


Leveranskostnader
Vi tar endast betalt för den faktiska fraktkostnaden. För att se fraktpriset för en produkt lägger du den i varukorgen och använder vår funktion för att beräkna fraktkostnaden. Om du beställer för över 299 kronor bjuder vi på fraktkostnaden!

Leveransskador
Om en vara från Pavlic Store skadas under transporten, oavsett om skadan är väl synlig eller dold, skall detta anmälas omgående till speditören inom 7 dagar från det datum du har mottagit din leverans. Här hittar du våra speditörers kontaktuppgifter. Behöver du hjälp med ärendet ber vi dig att kontakta oss så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig!

Ångerrätt

Om du ångrar ett köp ska du inom 14 dagar från mottagande av vara först kontakta oss eller skicka ett e-postmeddelande till [email protected] där du anger varans artikelnummer, ditt beställningsnummer, samt att det tydligt ska framgå att du ångrar ditt köp.

Vänta sedan på att vi återkommer med detaljer om hur varan ska returneras, samt hur dina pengar ska återbetalas till dig. För att ångerrätten skall gälla måste varan hållas i nyskick med obruten förpackning. Den får med andra ord inte användas. Du ska efter överenskommelse med Pavlic Store sända tillbaka varan till nedanstående returadress och måste då själv stå för eventuella returkostnader samt ansvara för att försändelsen kommer fram.

För att få full återbetalning av ordervärdet vid utnyttjande av ångerrätt måste varan vara i så kallat väsentligt oförändrat skick. Är varan använd kommer ett värdeminskningsavdrag göras, vilket är den värdeminskning varan kan bedömas ha fått under användandet. Denna minskning bedöms i huvudsak utifrån vad varan kan säljas för som begagnad. Ha i åtanken att produkter som klassas som hygieniska inte omfattas av ångerrätten.

Paket som inte hämtats ut, utan som går i retur till oss omfattas inte av ångerrätten. Hämtas paketet inte ut måste vi debitera dig 198 kronor för att täcka våra kostnader för administration, frakt och returfrakt.

Vid ångerrätt skall kunden alltid begära ett returnummer (RN), som sedan är giltigt i 14 dagar.

Garanti
Alla garantier på produkter lämnas av våra leverantörer och tillverkare. Självklart följer vi konsumentköplagen (1990:932) och reklamationer inom 6 månader från inköpsdatum behandlas enligt denna. I vissa fall lämnar tillverkarna utökad garanti men detta varierar mellan de olika produkterna och anges på produktnivå. Har du problem med din vara kan du kontakta oss eller skicka ett e-postmeddelande till [email protected] så ska vi göra vårt bästa för att hjälpa dig trots att det gått mer än 6 månader från inköpsdatum. Alla eventuella garantier gäller inom Sverige.

Reklamation

Om du vill reklamera en vara ska du först kontakta oss eller skicka ett e-postmeddelande till [email protected] där du anger varans artikelnummer, ditt beställningsnummer, samt varför du vill reklamera varan. Vänta sedan på att vi återkommer med detaljer om hur varan ska returneras.

Du ska efter överenskommelse med Pavlic Store sända tillbaka varan till nedanstående returadress och måste då själv stå för eventuella returkostnader samt ansvara för att försändelsen kommer fram. För privatkonsument gäller konsumentköplagen (1990:932), vilket innebär att kunden har rätt att få frakten återbetald vid ett giltigt returärende.

Vid reklamation av vara skall kunden alltid begära ett returnummer (RN), som sedan är giltigt i 14 dagar.

Tvist
Vid eventuell tvist har vi som policy att följa Allmänna Reklamationsnämndens rekommendationer.

Återbetalning
Vid utnyttjande av ångerrätt eller giltig reklamation där konsumenten ej begär ny vara ska Pavlic Store återbetala ordersumman eller makulera fakturan senast 30 dagar från det datum som den returnerade varan har mottagits.

Behandling av personuppgifter
Pavlic Store förbinder sig att respektera och skydda dina personuppgifter och din personliga integritet i enlighet med Personuppgiftslagen (1998:204), branschregler och andra relevanta normer. För att du bättre skall kunna förstå hur vi behandlar information om dig, kan du läsa mer om våra grundläggande principer för behandling av dina personuppgifter.

Missbruk av ditt användarkonto
Vid försök till bedrägeri eller annat missbruk av tjänster på Pavlic Store, förbehåller sig Pavlic Store rätten att neka användare tillgång till Pavlic Store och de tjänster som tillhandahålls. I grövre fall kommer även en polisanmälan att behandlas.

Om företaget

Pavlic Store drivs av Pavlic Store AB
Organisationsnummer: 556899-6796
Momsregistreringsnummer: SE556899679601
Godkänd för F-skatt


Senast uppdaterad: 2014-07-16
2014-07-16: Uppdatering för gemensamt konsumentskydd i EU.
2014-06-16: Försäljning tillåts till alla länder (tidigare endast tillåtet att genomföra köp från Norden).
2014-06-11: Uppdatering av fri frakt-gräns (sänkt från 598 kr till 299 kr).

Vänligen vänta...

Poof. It disappeared into thin air. Like magic.

Fortsätt handla